donderdag 28 februari 2013

Dag 11 en 12: de terugreis

Jemig, enerzijds lijkt het alweer zo lang geleden, anderzijds was pas gistermorgen.
Om 10 uur richting balie hotel, om uit te checken, wilde graag om 11 uur op het vliegveld zijn en dacht dat het wel even kon duren, niets was minder waar, binnen 1 minuut uitgecheckt. Hoe vriendelijk de medewerker bij het inchecken was, hoe chagrijnig deze medewerkster was. Nou dan niet hoor, pasje ingeleverd en dat was het. Ze mompelde nog net dat de USD 25,= op de CC zou worden teruggestort.

Op naar het vliegveld, lekker op tijd dus. Wel fijn, want was 1e keer dat ik auto op vliegveld moest inleveren, en moest wellicht nog even zoeken. Nee dus, heel duidelijk aangegeven, eigenlijk zoals alles in Orlando.

Auto werd weer goedgekeurd, en ik kreeg een bonnetje mee. Toch ruim 600 mile gereden, voor mijn doen veel.

Naar de incheckbalie, hier moest ik behoorlijk lang wachten, maar was ruim op tijd, dus niet erg. Naar mijn handbagage werd niet eens gekeken (had trolley, rugzak en handtas, teveel dus).
Koffer ingecheckt, precies 50 lbs (23 kg) wat het maximale is. Mijn bagage weegschaaltje bewees weer eens dat dit jaren geleden een goede aankoop is geweest.

Door de handbagage controle en op naar de gate. In de hal even wat gegeten, en toen naar de gate.
De vlucht naar Washington zat bomvol, en er werden vrijwilligers gevraagd om hun trolley zonder kosten in te checken als ruimbagage om ruimte in de handbagage cabins te besparen. Nou, graag! Had hier stiekem al op gehoopt, en laptop en tablet in rugtas zitten. Niets van waarde in de trolley, en daar ging hij,gratis en voor niets (normaal USD 100,= voor 2e koffer) naar het ruim. Scheelde weer gesleep op de vliegvelden ;-)

Vlucht naar Washington ging soepel, en een kwartier voor schema landden we in Washington.
Hier snel wifi aangezet, want AZ speelde de halve beker finale tegen Ajax.
Tussenstand was toen 0-0 en de 2e helft een kwartier aan de gang.
Binnen no time was het 0-1 en de einduitslag was 0-3 in het voordeel van AZ, fijn zo'n meevaller!
Zat te juichen in de rookruimte haha!
Ging helemaal happy richting de gate voor de vervolgvlucht naar Amsterdam.

Vlucht zou op tijd gaan, maar eenmaal in het vliegtuig gebeurde er maar niets, wel een hoop gerommel in het bagageruim. Ik vermoed dat er iemand niet is op komen dagen en de koffer eruit moest. Een uur na schematijd gingen we alsnog de lucht in. Was bang voor hevige turbulentie maar dat viel ook deze keer mee, bijna niets, het standaard gehobbel wat je af en toe eens hebt. Na de beef (yuk, de kip op de heenweg was lekkerder) melatonine tahletje ingenomen, en slapen maar. Dacht ik...
Dan weer een slapende voet, dan weer een slapend been, dan weer het signaal "riemen vast" i.v.m. turbulentie. Nee, ik zal het nooit kunnen denk ik. Had nog wel 2 stoelen voor mezelf, vliegtuig zat half vol,maar net als op de heenweg met 3 stoelen voor mezelf kon ik de slaap niet vatten.
Vind zo'n vlucht dan wel erg lang duren...

Rond 9 uur landden we op Schiphol. En half 10 stond ik buiten, recordtijd qua koffers!
Niets aan te geven dus dat ging ook soepel. Op naar de STA balie voor de Schiphol taxi. Het wachten was op een dame van 65 maar die was in geen velden of wegen te bekennen dus even gewacht, maar 10 over 10 toch vertrokken.Dame had pech.
In een speer naar huis,had medepassagiers maar die moesten naar Den Helder, dus eerst werd Egmond aangedaan.

Eenmaal binnen de verwarming hoger gezet (brrr) en de katjes geknuffeld, waren super blij me te zien, en dat was wederzijds.

Een lekkere warme douche genomen, lekker broodje kaas gegeten, en mijn auto opgehaald. Gelukkig weer goedgekeurd, maar dit is het laatste jaar (21e jaar)
Volgend jaar kan er niet meer gelast worden... Hij is echt rot.
Dus sparen voor een ander autootje, geen Florida volgend jaar... Maar ja, soms gaan dingen even voor.

Vanmiddag de koffers uitgepakt, wasmachine aangezet, toiletspullen opgeborgen, naar de bieb geweest, naar AH geweest. Als ik maar bezig was, vooral niet lui gaan zitten haha!

Het is nu half 8 en wil rond half 10 naar bed, op zich gaat het nu wel, vanmiddag had ik even een inkakmoment, maar ben natuurlijk al wakker vanaf 7 uur USA tijd gistermorgen.

Ik heb een heerlijke vakantie gehad, ben best moe van alle indrukken, maar moet maandag pas weer beginnen, dus even bijkomen. Maar ik ben ook weer blij om thuis te zijn.( heb altijd beetje last van heimwee)

Ik wil iedereen bedanken voor het meelezen en reageren, superleuk! Heb ook best wat pageviews zag ik, 150-200 per dag, wow! Best veel werk om een blog bij te houden, maar ik geniet ook altijd zo van reisverslagen van anderen, en het is een leuk naslagwerk voor jezelf.

Welterusten alvast,bij mij gaat dat goed lukken!

Zal komende dagen nog even een nabeschouwing schrijven over diverse dingetjes.

Alvast tot een (hopelijk) volgende keer!

Uitzicht op Orlando airport vanaf eettentje

Landing op Washington airport

En ook hem kwam ik weer tegen op Washington airport :-)

1. Leuk reisverslag! En hoe zat het ook al weer met miles berekenen naar kilometers? Was 1 mile niet 1.5e kilometer? Heb zeker genoten van al je dagen! Ben benieuwd naar je samenvatting. En slaap lekker!

1. Ja zo ongeveer, 1.6 kilometer is 1 mile. Dus bijna 1000 km gereden.

Verwijderen
  2. Wat heb je en heerlijke vakantie gehad, zojuist alle verslagen in één keer gelezen. Lekker geschreven, leest heerlijk weg...

Succes met de jetlag en ben benieuwd naar je afsluiter!!

3. Sterkte met de jetlag! Heerlijk om je kattenbeesten weer te zien, hè!? Erg leuk om je blog te hebben gevolgd. We keep in touch through fb. Leuk!

4. Heb genoten van je verslag, de terugreis gelukkig ook allemaal goed gegaan. Nu weer lekker bij de diertjes en de kachel.

5. Fijn dat je veilig thuis bent!
    Het was weer heerlijk om je dagverslagen te lezen. Geniet nog even van je vrije dagen en de katten:)

6. Fijn dat je een goede thuis reis had. Ik heb genoten van je leuke verslag, dank daarvoor. Acclimatiseren en weer aan het werk, op naar een nieuwe auto of weer een vakantie:-)
    Groetjes

7. Welkom thuis!! Het is denk ik wel even wennen aan de kou hier...... Bedankt dat we mochten meegenieten van je vakantie, je blog leest leuk weg.
    Tot een volgende vakantie (die van mij dan hahahaha!!),
    Groetjes, Saskia

8. Dank jullie wel! Ben gister om half 10 gaan slapen, en werd net pas wakker,bijna 11 uur geslapen haha! Maar voel me nu weer fit :-)

9. Hoi Cindy,

je bent weer heelhuids aangekomen en hebt inmiddels de katjes weer geknuffeld. Je hebt een lekkere vakantie gehad om aan terug te denken. Succes met sparen voor de nieuwe auto en wellicht tot een volgende keer.

10. Allereerst bedankt voor het schrijven van je blog, het was erg leuk om te lezen! Ja ook wij hebben de ervaring dat zo'n weegding voor je koffers goud waard is :)
    Wat een geluk dat je katten zo enthousiast waren bij je thuiskomst, dat is hier wel anders, wij worden zeker een tot twee dagen genegeerd als we terugkomen ;)

11. Cindy, bedankt voor het meelezen, je hebt een super leuke vakantie gehad volgens mij! Gr Esther

12. Leuk om je blog gevolgd te hebben, en ik kijk uit naar de volgende. In de tussentijd moet ik ook echt weer even de Florida zon in ;-)

13. Welkom thuis! Lekker uitgeslapen alweer. Bedankt voor het mogen meelezen, altijd leuk!
    Ook bij ons zit er helaas een nieuwe auto aan te (moeten) komen, we hopen pas over een paar jaar, maar toch... Eerst volgend jaar nog genieten van Amerika ;-)
    Tot op het forum!

14. Zo weer lekker bij gelezen leuk om je te volgen en op naar de volgende vakantie....

15. Welkom thuis! Dank voor het meelezen, leuk! Voor ons alvast wat voor onze vakantie over een paar weken!

16. Eindelijk bijgelezen.
    Dat was weer een lekkere vakantie.
    Ik heb weer met plezier meegelezen. Bedankt hiervoor.

17. Zo, alles weer bijgelezen, was weer mooie trip en leuk beschreven !!! Op naar een volgende trip ;-)