maandag 18 februari 2013

Dag 1: de heenreis

Goedemorgen vanuit een koud Orlando! Ja, je leest het goed, het is koud! Maar dat wist ik van te voren. Gister was een koele dag, overdag 11 graden en 's nachts 2 graden, maar wordt vanaf vandaag alleen maar beter.

Zondagmorgen ging om 6 uur de wekker, laatste spulletjes pakken, de katten knuffelen (waarom zijn ze nou altijd zo knuffelig vlak voordat ik op vakantie ga...)

De taxi was op tijd, tot mijn vreugde geen busje, maar een luxe personenwagen, er zaten al 2 opgehaalde mensen in, dus rechtstreeks naar Schiphol, daar was ik rond half 9, ingecheckt, en gevraagd om een plekje met lege stoel naast me.
Ik bleek de middelste rij met 3 stoelen voor mezelf te hebben, heerlijk!
De reis ging voorspoedig, duurde ca 8,5 uur.
De landing was minder, veel turbulentie en luchtzakken, veel mensen werden geel en groen, bah...

Op Washington moest ik ca 4 uur wachten op de volgende vlucht, wat heen en weer gelopen, benen gestrekt en wat gelezen en op internet gezeten.
Hier ook al door immigrations en douane, koffer opnieuw op de band gezet, vooraf maakte ik me druk over hoe dat allemaal ging, maar het wees zich vanzelf.

Volle vlucht, er werd zelfs gevraagd aan mensen om vrijwillig om te boeken, no way haha!

Deze vlucht ging snel, reeds na 1.50 uur landden we in Orlano.
Deze keer met een soepele landing.

Omdat ik hier niet door de douane hoefde stond ik na een half uur al buiten, was vergeten de Tom Tom aan te zetten dus toen alsnog snel gedaan, duurde 20 minuten voor ik GPS signaal had. Toen naar de balie voor de huurauto. Ik mocht er 1 uitkiezen uit de rij Economy. Er stond er echter maar 1 haha, er reed net een mooie nieuwe witte VW Golf weg, en er stond alleen nog een Mazda2. Nou ja, groot genoeg voor mij, vind dit al luxe vergeleken met mijn oude bakkie thuis.

Toen op naar het hotel, was op slag weer klaar wakker (in vliegtuig niet kunnen slapen, was best moe) van de zenuwen. Tom Tom aan en gaan. En ja hoor, 1e afslag verkeerd, maar gelukkig herberekent hij dan de route, volgens mij ging ik via de I528 (1e tol al gehad) en de I4.
Eenmaal bij het hotel 3 maal verkeerd gereden, elke keer verkeerde afslag, was duidelijk aan slaap toe haha.
Het bleek dat ik na de stoplichten gelijk de oprit van hotel op moest, maar ging tot 3 keer toe gelijk bij stoplichten rechtsaf...

Ingecheckt, en ik blijk een fijne kamer te hebben aan de zwembadzijde, lekker uitzicht! Het is een soort motelachig iets, en had ook een kamer aan de parkeerzijde kunnen hebben. Dit vind ik fijn. Wisselende reviews gelezen op Tripadviser, maar ben tevreden! 2 mooie grote 2 persoonsbedden, nette douche, en alles  schoon. En de wifi werkt, ook niet geheel onbelangrijk!

Gisteravond spulletjes uitgepakt, en toen gaan slapen. Was inmiddels 23.30 uur, NL tijd 5.30 uur, dus bijna 24 uur wakker, vanmorgen om 5 uur even wakker en toen om half 7 pas weer. Goed geslapen dus voor een eerste nacht!

De reis op zich ging erg goed, maar ik vond het al met al met een overstap wel erg lang duren, vorig jaar met Arke rechtstreeks vond ik toch fijner. Maar ik ben er!

Het zonnetje komt nu langzaam op, net met dik vest even buiten gestaan, maar het zal straks snel fijner aanvoelen qua temperatuur.

De plannen voor vandaag: geen idee, beetje rondrijden, chillen, en ik denk dat ik even naar de Lake Buena Vista Outlet mall ga, vorig jaar niet aan toegekomen. En van het zonnetje genieten, dus vanmiddag even paar uurtjes in de zon.

Iedereen bedankt voor de goede reis wensen op mijn vorige post!! Leuk om om te lezen!

Bovenstaande man was uiteraard volop op Washington Dulles airport te vinden :-)


Uitzicht toen ik net wakker werd, heerlijk he!

20 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat je een fijne kamer hebt. Dat wordt vast weer genieten- ik volg je verslagen met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk van je te lezen! Maak je ook wat fotos van je kamer? Fijne dag vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je zo'n fijne hotel kamer hebt! En die overstap, 4 uur is ook wel erg lang hoor, maar je had in feite wel een of 2 uur vertraging uit Nederland kunnen hebben zonder je echt te moeten haasten. Maar belangrijkste nu is: Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Cindy je bent er!! Het weer wordt alleen maar beter dus wat wil je nog meer. Ben benieuwd naar foto's van je hotelkamer maar de pool ziet er heerlijk uit.
    Have Fun!!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je goed bent aangekomen. Toch even spannend weer, auto rijden daar en de weg vinden.
    Lekker genieten! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aangekomen op de plaats van bestemming, heerlijk! Geniet van je vakantie en wij genieten via je blog mee.
    Mushu

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaa....je bent er. Koud was het, hè! Maar wordt nu alleen maar beter. Wij zijn vandaag in Epcot!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoera je ben er en ga nu maar aan het GROTE genieten beginne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De reis is geweest, nu lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat het weer koud is maar dat komt vast snel goed.
    Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is dan een kleine tegenvaller dat het daar zou koud is, maar gelukkig wist je het van te voren, maar het wordt er vast wel warmer hoor. Veel plezier en geniet !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het zoooo stoer dat je dit in je eentje doet!! Heeeel veel plezier en dat het zonnetje maar flink mag gaan schijnen!
    Groetjes Hylke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat de reis goed is verlopen en het hotel ziet er goed uit. En nu maar lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat het Ramada Gateway bevalt en goed om te horen dat de WiFi goed werkt. Doe ze maar de groeten en zeg maar dat ik er ook aan kom ook al is dat pas op 1 oktober. Geniet van je vakantie, ik blijf je volgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat was best een voorspoedige reis Cindy. Nu het zo koel is is de overgang niet zo groot haha maar eind van de week al 31 graden zag ik. Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij hadden ook al zoveel turbulentie met het landen op Washington, alhoewel op Orlando was het helemaal raak door de regen en onweersbuien heen was ook geen pretje! Gelukkig ben je veilig geland en ben je ook al lekker wezen shoppen! Wij hadden ook een mooie deal bij Nike, voor mijn zusje een paar gevonden waren $70,00 en betaalden uiteindelijk 29,80 incl tax! Koopje dus!
    Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk verslagje cindy! ik verheug me nu ook al helemaal op mijn reis :)

    Fijn dat je reis lekker verlopen is en je zo veel plek had in het vliegtuig, dat is ook wat waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk om weer een blog mee te lezen.Fijn dat je een mooie kamer hebt en dat de reis goed is verlopen. En begrijp ik nou goed dat je alleen bent?? Wat stoer! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen