woensdag 7 maart 2012

Terugreis...

En toen brak de laatste dag aan...
Ik had de auto tot 14 uur gereserveerd, maar omdat ik om 14.20 door de bus zou worden opgehaald zou dat eerder worden.
Heb hem uiteindelijk om 10 uur al teruggebracht, nadat ik nog even een heerlijk ontbijtje bij Ihop had verorberd.
Toen de koffers opgehaald, en uitgechecked. Wat kleding voor in het vliegtuig apart in een tasje gehouden, en nog even een paar uurtjes bij het zwembad gelegen. Nog even wat zonnestralen tot me genomen, het kan lang duren voor ik er in NL van kan genieten.

Toen de busrit langs wat hotels, en op naar het vliegveld. Daar ruim op tijd aangekomen, inchecken ging allemaal vlot, en toen wachten op het vertrek. Dat is op Sanford Airport geen straf, want je hebt er een heerlijk terras buiten, met zicht op de vliegtuigen, en je kan er nog een sigartje roken, heel fijn!

Alles ging weer vlotjes, op naar Miami! Aldaar zouden we er even uitmoeten, voor we verder zouden vliegen. Al met al duurde dat ongeveer een uurtje. Het zicht op Miami was overigens prachtig toen we aan kwamen vliegen, mooi al die lichtjes!
Ik heb nog geprobeerd er foto's van te maken, maar helaas niet gelukt...

Toen de terugtocht naar Nederland. Het stukje van Orlando naar Miami had ik al opgemerkt dat ik geen lege stoel naast me had.

Op de heenweg had ik een heel dikke man zien zitten, denk wel tegen de 200 kg.
Ik dacht toen nog: je zal er naast zitten...

En ja hoor, deze man zat naast mij haha. Toen iedereen in Miami was ingestapt bleek het vliegtuig ook vol te zitten. Dus ik kon ook niet naar een leeg plekje verkassen.
Afijn, op zich ging het wel, maar miste wel het feit dat ik niet even lekker languit op 2 stoelen kon zitten.

Geen oog dichtgedaan, het lukt mij nooit om te slapen in een vliegtuig, had goede hoop dat het nu wel zou lukken, omdat het een nachtvlucht was, maar helaas.
Wat zitten dommelen.
De vlucht duurde 7,5 uur, volgens het cabinepersoneel een recordtijd.
De heenweg duurde 10 uur, wat een verschil hè!

Uiteinlijk om 11.15 uur geland op Schiphol, door de douane, wachten op koffers.
En op naar de taxi. Ik had weer de mazzel dat ik de deeltaxi voor mezelf had, dus in 1 keer door naar huis. Helaas was de chauffeur niet echt spraakzaam, en heb maar lekker uit het raampje zitten kijken.

Eenmaal thuis wachtten 2 blije katjes me op. Ze waren gisteravond ook niet bij me weg te slaan.

Gistermiddag mijn oude autootje opgehaald. Die is nu 19 jaar, en is zowaar weer APK goedgekeurd, dus die mag zijn 20e levensjaar in, erg blij mee!
De kosten vallen ook erg mee, moet ze nog horen, maar ik denk niet dat het meer is dan EUR 100,=, er is volgens mij alleen een CO2 metertje vervangen.

Daarna druk bezig geweest met koffer uitpakken, beetje rommelen in huis, om maar wakker te blijven. Was zo moe dat ik er helemaal wazig van was haha.
Gisteravond om 21 uur hield ik het niet langer, en ben naar bed gegaan. Toen was ik al 30 uur wakker.

Vanmorgen om half 8 wakker geworden, ben vannacht wel een paar keer wakker geweest, maar sliep zo weer in. Bijna 11 uur geslapen dus, erg fijn.

En tja, nu weer thuis, mis nu de zon al!

Al met al kan ik wel zeggen dat dit 1 van de mooiste vakanties is geweest tot nog toe.
De stad, de activiteiten, de vriendelijke mensen, vooral dat laatste. Wat een horken zijn er dan in Nederland.

Ik ben ook erg blij dat ik toch die auto heb gehuurd, ook al had ik af en toe wat moeite met het rijden. Ik heb het toch maar gedurfd, en het gaf me een hoop vrijheid.

En wat vond ik nu de allermooiste dag?

Met stip op 1: Daytona Beach en Blue Spring State Park.

Het strand vond ik echt te gek, en het park was prachtig!

Er blijven natuurlijk heel veel dingen over waar ik nu geen tijd voor had, dus ik zal nog een keer terugmoeten, waar ik totaal geen moeite mee heb.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen, het commenten, erg leuk om de comments te lezen!
Het was de 1e keer dat ik een reisblog bijhield, zal dat vast nog wel een keer gaan doen.
Niet voor een simpel weekje strand in Spanje of Griekenland uiteraard, maar mocht ik nog een keer naar Florida gaan, en die kans is heel groot, zal ik weer gaan schrijven.

Dus hopelijk tot de volgende keer!

1. Wat is je vakantie voorbijgevlogen, Cindy!
    Het was erg leuk om iedere dag te lezen wat je gedaan had en wilde gaan doen.
    Ga je nog meer schrijven over deze schitterende dagen?
    x

2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

3. Hallo Cindy, de vorige reactie heb ik weggehaald, 1 en al typefout:)

Maar wat een leuk verslag, en wat stoer zo in je eentje!!
    groetjes Syllvia/ fl forum

4. Precies wat Pippi hierboven zegt, het is voorbij gevlógen!! Voor ons als lezer al, maar voor jou vast helemaal!!

Dankzij jou wil ik ook graag naar Florida, en ik zal de huurauto en Daytona Beach en Blue Spring State Park zekerrr op mijn lijstje zetten!

Dank voor je blogjes, het was een genot om te lezen!
    net of we mee op vakantie waren! ;-)

5. Dank jullie wel!
    @Pippie: nee, dit was het helaas :-(
    Wellicht dat ik nog alle foto's een keer plaats in een blogpost.

@Menie: als je vragen hebt, dan hoor ik het wel ;-) En wat ik eerder al zei, ik heb veel gehad aan het Florida Forum, veel info, en erg gezellig! Blue Spring State Park is echt iets voor jou!

6. Fijn ,dat je weer goed thuis bent aangekomen en nu nog effe nagenieten!! Blue Spring State park vonden wij ook helemaal te gek, wat een prachtige natuur, zelfs zonder manatees.
    Ik heb genoten van het meelezen en zo zijn wij ook weer korter bij onze reis. Aftellen kan soms lang duren...
    Bedankt en tot een volgende keer!

1. Aftellen kan idd lang duren, maar hoort helemaal bij de voorpret :-)

Verwijderen
  7. Beetje jammer dat je zo'n zwaargewicht naast je had. Lekker snel de oceaan over. Wat is Miami Beach mooi he vanuit de lucht met al die lichtjes. Het was een lekker verslag van een heerlijke reis. Nu maar nagenieten en misschien ben je nu verslaafd en ga je weer een reis plannen.

1. Was idd prachtig, jammer genoeg lukte het me niet om er foto's van te maken...
      Ben zeker aan het nagenieten!

Verwijderen
  8. Leuk verslag! Bedankt voor het mee mogen lezen. Tot de volgende keer.

9. Wij vonden het ook leuk om met je mee te lezen. Bedankt hiervoor en misschien tot een volgende keer.

10. Leuk verslag.
    Niet zo gek dat je verslaafd raakt aan Florida toch?
    Bedankt voor je leuke verhalen en tot een volgende keer.
    Groetjes
    Anita

1. Nee, zeker niet gek die verslaving, Florida werkt echt verslavend ;-)

11. Hoi Cindy,
    Ook wij vonden het leuk om jouw belevenissen mee te lezen en wat fijn dat wij de aansporing waren om naar Blue Spring SP te gaan. Prachtig hè. Volgende keer moet je ook maar eens naar Lake Louisa SP gaan, ook mooi maar helemaal anders.
    Hopelijk begint de lente bij jullie nu ook snel zodat je nog wat in de zon kunt nagenieten.
    Groetjes, Jacky & Renée

1. *gaat Lake Louisa nu al noteren voor evt volgende reis* :-)
      Hier nu zalig weer, woon vlakbij de kust, en in het kustdorpje zaten ze net al op de terrasjes, heerlijk!

Verwijderen
  12. Oeps, ik lees nu pas je laatste dag maar er is 1 voordeel: de zon schijnt inmiddels ook in Nederland, al is het magertjes qua temperatuur maar - we genieten er toch van!
    Jij bedankt voor de leuke verslagen en ik geloof meteen dat je een x terug wilt én gaat. Hartstikke dapper!

Groetjes, Marloes - voor mij nog 3 nachtjes en dan ... :)

1. Ja, gelukkig is het hier ook een beetje voorjaar, blij!
      En graag gedaan, en wil zeker nog een keer terug. Heb al even zitten kijken wat een hotel in Daytona Beach kost voor een week, maar daar moet ik eerst de Staatsloterij voor winnen.
      Eerst maar weer eens sparen ;-)