zondag 12 januari 2014

Nog minder dan 3 weken, en onderkomen???....

Zo, de laatste maanden lekker aan het aftellen geweest, de decembermaand, wat niet mijn favo maand is, is ook rustig aan voorbij gegaan. Altijd weer blij als het 1 januari is. Dit jaar nog blijer, want dan komt Florida wel heel snel in zicht.

Alles was geregeld, ESTA vernieuwd, huurauto geregeld bij Alamo. En in september had ik een leuk logeeradres gevonden via Airbnb. Wilde dat weleens proberen, en is leuk geprijsd. Dus dat was al op tijd geregeld, dacht ik...

Kwam donderdag thuis uit werk, zet laptop aan en zie een mailtje binnenkomen van de eigenaar van het huis. Met als onderwerp "cancellation"
Oh no! Snel gelezen, maar wat blijkt: hij heeft lekkage, dusdanig dat het nu door het plafond begint te sijpelen en het hele plafond eruit moet. En dat is niet op tijd klaar voor 31 januari... Helaas, maar dat is uiteraard overmacht. Flipte eerst (des Cindy haha) en zette een berichtje op FB. Aldaar kreeg ik al snel hulp en suggesties voor hotels met een leuke prijs. Want hey, alles is dit jaar budget.

Was al snel gerustgesteld, want keuze te over, ook in mijn prijsklasse.

Vrijdag en zaterdag lekker rond gesurfd op het internet, vergelijkingen gemaakt, en zaterdagmorgen besloten om Destiny Palms in Kissimmee te boeken, en zag een leuk tarief op Alpharooms.com. Knoop doorgehakt en geboekt. En enthousiast op FB gedeeld dat ik had geboekt.

Totdat ik na het boeken nog eens keek. Er waren verschillende tarieven, en alleen bij de duurste tarieven werd vermeld dat er free parking en wifi inbegrepen waren. Pffff... Stom, waarom zie ik dat nu niet eerder?
Was zo gefocust op boeken, dat ik dat gewoon over het hoofd heb gezien. Gelijk via mijn account daar een contactformulier met vragen ingevuld. Maar ja, heb het geduld niet om daarop te wachten, dus een uur later geprobeerd te bellen. Wachttijd 10 minuten, dat gaan we dus niet doen met mobiel naar Ierland.

Toen wat boodschappen gaan doen, en 's middags weer gebeld. Nu kreeg ik direct iemand te pakken. Verhaal uit de doeken gedaan, en gevraagd of dit er echt niet bij zat. Nee dus. Kon het wel bijboeken, maar dan kwam er EUR 100,= bij. Ja doei, ga dat niet betalen voor parkeren en internet.
Zielig verhaal opgehangen, low budget, saved hard for it, bla bla bla. Kon het kosteloos annuleren (had via google gelezen dat er 20% annuleringskosten werden berekend...) en gevraagd of ik daar een schriftelijke bevestiging via e-mail van kon krijgen.

Ja, dat kon, en het geld zou binnen 3-5 werkdagen terug op de CC staan.

Afijn, ik wacht nu dus op die mail. Maar heb dus ondertussen nog steeds geen onderkomen.
Moet wel eerst zeker weten dat dit geannuleerd is.

Als ik morgen geen e-mail heb weer even bellen, vanaf het werk dan maar.

Ben ondertussen wel al aan het kijken voor andere hotels, en sla ze allemaal even op, keuze zat hoor, daar niet van, maar ben toch gerustgesteld als het eenmaal vast ligt. Kan hetzelfde hotel ook boeken voor een wat hoger tarief via USA Fun, dus eventueel hun even bellen. En wat alternatieven achter de hand houden, sla het allemaal even op in favorieten mapje.


Afijn. Als dat geregeld is (en pfff wat kost het veel tijd haha) gaan we gewoon lekker door met aftellen :-)

Afgelopen week ook maar even "wegenwacht" afgesloten bij Enhanced Road Side Assistance, durf dat toch ook niet te gokken. Stel dat ik 2 uur moet rijden ergens naar toe, en ik kom halverwege met een lekke band te staan. En nee, heb nog nooit een band verwisseld ;-)

Zal volgend weekend nog wel even een update plaatsen, met ook een globale planning voor mijn weekje Florida.

EDIT 13-01-2014: vandaag met veel pijn en moeite de bevestiging van annulering van Alpharooms gekegen. Dit gaf mij zo weinig vertrouwen, en wilde dolgraag iets vertrouwd dat ik meteen USA Fun heb gebeld, en een offerte heb aangevraagd voor Ramada Gateway, waar ik vorig jaar ook zat. Ook tegen een redelijke prijs.Meer dan mijn budget oorspronkelijk was, maar heb het er graag voor over. Nu weet ik tenminste zeker dat ik goed zit straks. Offerte is binnen, morgen meteen boeken.






15 opmerkingen:

  1. Ha die Cin,

    Ik vond het al verdacht stil aan die kant. Maar gelukkig, je bent er nog en alles gaat gewoon door.
    Mijn ouders hangen nu in de lucht. ( 10.21 uur vertrokken, mooi op tijd).
    Voor mij duurt het nog 2 maanden 3 dagen en 23 uur...pfffff.
    Mocht je dringend op zoek moeten naar een onderkomen dan laat het even weten. Mogelijk dat wij iets voor je kunnen betekenen op:
    http://www.venturaccorlando.com/
    Normaal verhuren ze alleen voor langere periodes en ik weet verder geen prijzen, maar onze huurbaas heeft daar n stuk of 15 condo's en huisjes. Mogelijk kan hij je helpen maar ik kan niks beloven natuurlijk omdat ik de prijzen niet wete voor kort verblijf en niet weet of ze iets vrij hebben.
    Maar mocht het nodig zijn dan laat het maar weten, dan vraag ik eea voor je na.
    Nog even volhouden en dan is het alweer zo ver. Uiteraard wordt mijn ochtendkrantje gedurende jou verblijf vervangen voor jou blog.

    Groeten Maya

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, thanx voor je aanbod, lief, maar zal wel goed komen, genoeg keuze nog op diverse boekingssites. Misschien moet ik ook maar gewoon boeken, annuleren is vaak gratis bij Expedia of Booking.com. Fijn dat je ook weer gaat! Ga je ook nog een blog bijhouden?

      Verwijderen
    2. http://mayaorlando2011.blogspot.nl/

      is wel mijn planning, maar na 6 jaar wordt het voor de lezer misschien een beetje saai......De parken heb ik gedaan en gezien...dus dit jaar wordt t echt relaxen en shoppen. Misschien nog een roadtrip naar de Keys maar dat weten we nog niet.

      Verwijderen
    3. Voor mij wordt het niet saai hoor ;-) Maar je moet doen waar je zin in hebt, en als je geen zin hebt om te bloggen, gewoon niet doen. Ik had mijn weekje eerst helemaal volgeknald met plannen en trips, maar is ook al wat bijgesteld hoor ;-)

      Verwijderen
  2. Er zijn nog genoeg andere keuzes over hoor incl parkeren en Wi-Fi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja daarom! Moet me ook gewoon niet zo druk maken, aard van het beestje haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het komt nu lekker dichtbij, alleen jammer dat het zo loopt met het boeken van een verblijf. Maar ja, er is keuze genoeg dat zeg je zelf ook al. Gaat goed komen. Er vreemd dat er bij Destiny Palms betaald moet worden voor parkeren !! Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt. Heel vreemd.

    Maar goed, veel plezier en ik volg je natuurlijk overal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt goed inderdaad! En ligt niet aan Destiny Palms hoor, maar aan Alpharooms, dat gewoon verschillende tarieven hanteert. Denk je een leuke aanbieding te hebben, maar helaas. Ramada Gateway heeft ook nog plek zat, kan anders altijd daar nog boeken. Beviel prima. Wilde nu gewoon voor de verandering wat anders, maar anders gewoon weer Ramada. En thanx :-)

      Verwijderen
  5. Hoi nog maar 3 weekjes klinkt goed.
    Spannend om iets te zoeken ,maar dat gaat je vast nog wel lukken,wij blijven op de hoogte.
    En wij gaan je lekker volgen gr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zeg Cindy wat een stress allemaal, dat is niet fijn. Ik zag de beste tip van Jenn, Celebration suites, centraal gelegen. Het is stil langs de 192 en bergenmotels. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is balen, als je denkt dat alles geregeld is. Gelukkig is het lowseason dus je gaat wel een stekkie vinden. Ben benieuwd waar je op uit gaat komen. Happy hunting!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat een pech zeg, met dat onderkomen, maar inderdaad het komt zeker goed. In Orlando zijn zoveel keuzes, daar zit vast het juiste wel voor je bij en binnen het budget!
    Maar nog maar drie weken en dan ben je er al....dat is toch geweldig?

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat je snel een definitief onderkomen kan regelen als het geld retour is, maar belangrijkste is jij gaat al over 3 weken, super!!! Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een valse start maar komt straks vast helemaal goed. Succes met aftellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat duurt niet lang meer, spannend!
    Lots of Fun!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen