maandag 5 maart 2012

Laatste volle dag: Gatorland

Ik werd vanmorgen wakker, keek naar buiten, en het leek Nederland wel, grauwe lucht, fris en het had geregend.

Gekleed in lange broek en gewapend met vest naar buiten gegaan. Vest was hard nodig.

Gelukkig gloorde er inmiddels ook wat licht aan de horizon.
nodig, want het was behoorlijk fris, rond de 13 graden.

Geen zin in uitgebreid ontbijt dus een muffin gehaald bij Walgreens. Even terug naar hotel om deze op te smikkelen, nog even wat te internetten en op naar Gatorland!

Tom vroeg of ik tolwegen wilde mijden, maar nee hoor, dat wil ik ook gedaan hebben.

Het is mijn laatste volle dag, en pas vandaag zat ik met veel plezier in de auto, zonder stress. Ach, beter laat dan nooit. Dit biedt hoop voor een eventuele volgende reis.

Het was ongeveer een half uurtje rijden, en al rijdende kwam het zonnetje tevoorschijn, heerlijk!
Deze keer zonder foute afslagen (ja, ik wil Tom nog weleens niet goed begrijpen...)

Ik vond het park erg leuk, leuk van opzet, en niet zo massaal. Het was er ook niet druk, meer dan voldoende parkeerruimte, en in het park alle ruimte. Heb weer genoten van de pracht van de dieren.

Upclose Encounters vond ik erg leuk, met vogelspinnen, aaaaargggghhh!!!! En die kwamen ze ook even heel dichtbij laten zien...
in van opzet, leuke shows, wel typisch Amerikaans, maar mag dat graag horen en zien.
egrijpen...) kwam ik aan bij Gatorland. Het was erg rustig.
Verder een grote slang. En ach, het praatje erom heen was wel leuk.

Toen naar Gator Wrestlin', dit vond ik eigenlijk niet zo leuk, want ik vond het een beetje zielig voor de alligator.... stom wellicht, want die beesten kunnen heus wel wat hebben, maar toch.

Het park even rondgelopen, genoten van de vogels zoals de flamingo's, en de planten.
En een rondje met het treintje gedaan, dat hoort er natuurlijk ook bij :-)

Rond 14 uur was ik eigenlijk wel klaar, toen nog even naar Mall at Millenia gereden, voor nog wat laatste shop stuiptrekkingen. Maar goed ook, want ik ontdekte een winkeltje met wel heel mooie flesjes nagellak, en zo is de buit nagellakjes dus toch nog behoorlijk groot geworden.
En het leuke was: de 2e was met 50 % korting, kijk, daar hou ik van.

Ik was buiten een sigaretje aan het roken toen me opviel dat je daar je auto kon laten parkeren. Heb er even een kwartiertje gezeten, en heel wat mooie auto's af en aan zien rijden, en mensen beladen met tasjes van Rolex, Louis Vuitton en Chanel. Hier zat het geld, dat kon je wel zien. Zag nog een heel lange donkere man, ruim 2 meter, zou me niets verbazen als het een bekende basketbalspeler ofzo was.

Rond 16 uur was ik weer bij het hotel waar het bij het zwembad uit de wind nog even goed toeven was.

Rond 18 uur richting TGIF gereden, waar ik de spareribs heb gegeten, had een half rack, maar had een beetje spijt dat ik geen hele heb genomen.... zooooo lekker!

Was dus weer op tijd op de hotelkamer, omdat ik mijn koffers wilde pakken. En dat moest een beetje met beleid gebeuren, vanwege de vele aankopen. Op de heenweg had ik de trolley in de koffer, nu gebruik ik ze allebei als ruimbagage, ik mag totaal 35 kg, en zit nu op 8 en 19 kilo. Alleen de opladers, paar toilettasjes met verzorgingsprodukten die ik nog nodig heb, en mijn toetsenbord en muis moeten er nog in. Dus dat gaat lukken.

Eigenlijk dus zo goed als klaar. Morgen rustig aan douchen en de laatste spulletjes pakken. Om 11 uur moet ik uitchecken, wil voor die tijd nog even lekker ontbijten en even kijken hoe laat ik de auto terugbreng. Heb hem gehuurd tot 14 uur, maar ik word om 14.20 uur opgehaald. Dus breng hem denk ik wel eerder terug. Hou even een jurkje in de handbagage, want het wordt morgen lekker weer, en zo kan ik nog even een paar uurtjes bij het zwembad in het zonnetje doorbrengen.

De tank benzine niet helemaal leeg, had van de week getankt toen hij half leeg was, maar achteraf had dat eigenlijk niet gehoeven, maar ach, ik was voor die halve tank USD 16,= dollar kwijt, dus waar praat ik over?

Dus ik koppel morgenochtend alles los, ik denk dat ik jullie pas weer "spreek" als ik op NL bodem ben, en thuis.

De terugvlucht is morgenavond om 19 uur, waarbij we eerst naar Miami vliegen, om daar even te stoppen en andere passagiers in- en uit te laten stappen. Vandaar gaat het richting Amsterdam, waar de verwachte aankomsttijd 12.15 uur zal zijn.

Hopelijk dit keer weer zonder vertraging, en hopelijk weer 2 stoelen voor mezelf ;-)
Ik heb bij een supermarkt wat Melatonine tabletjes gekocht, van 3 mg, wat sterkere dan in NL verkrijgbaar zijn, en hopelijk slaap ik daar morgennacht als een roos door in het vliegtuig. (doe normaal geen oog dicht in een vliegtuig, dus ben benieuwd)

1 ding is zeker: ik heb genoten en wil zeker nog een keer terug!

1. Tjee, de laatste volle dag alweer? Wat gaat de tijd hier snel, niet? Morgen weer een lekkere warme dag en dan zit het er helaas in de middag weer voor je op. Veel plezier die laatste uurtjes en een rustige reis met veel plek naast je gewenst. Wel thuis!

2. Jammer dat het weer voorbij is. Goede reis naar huis Cynthia!!

3. Geniet er van vandaag met je laatste uurtjes. En in Miami zal je er ook uit moeten. Dan word het gehele vliegtuig gecheckt op bommen en dergelijke. Al zal het cabine personeel dit op het laatste moment bekend maken. Je krijgt ook alleen maar een bakje water. Bij het van boord gaan zal je een kaart mee krijgen waarmee je weer aan boord kan. Dus die niet kwijt raken.

4. Tja, de dagen vliegen voorbij als je op vakantie bent. Je hebt zo te lezen heerlijk genoten, en lekker veel aankopen kunnen doen. Goede reis terug!

5. Wat is dit voorbij gevlogen. Ik heb met je meegenoten, heel leuk verslag. Wat heb je leuke dingen gedaan, ja dat shoppen, verslavend he. Goede reis naar huis.

6. Time flies when you're having fun!!! Dit gaat zeker op voor jouw vakantie, jeetje wat is dat snel gegaan en wat heb je leuke dingen gedaan. Nu weer sparen voor een volgende keer, dan kun je weer terug gaan als de nagellak en ander fijn verzorgingsspul op is, toch?
    Goede reis terug!!

7. Heb genoten van je verslagen! Ben ernstig nieuwsgierig naar al je aankoopjes ;-) Ik wens je een hele goeie reis terug! XXX

8. Is het alweer tijd om naar huis te gaan? Nou, je hebt je week ten volle besteed, en het smaakte naar meer. Dat is nou precies het gevoel dat velen met je delen. Goeie terugreis, hopelijk op 2 stoelen. Ik heb genoten van je verslag!

9. Leuk om je verslagen te lezen!
    Vast een goede terugreis, ik hoop dat je niet over je 35 kilo zit anders moet je straks nog een paar zakken M&M's opeten voor de vlucht..... ;-)

10. Wat gaat de tijd toch snel!
    Ik ben erg benieuwd naar je nagellakbuit. Ben benieuwd of je op het allerlaatste moment nog ergens gaat inslaan:)

Alvast een goede en veilige vlucht naar huis!
    x

11. Laatste dag alweer!! Jeetje wat snel!
    Maar wat heb jij een heerlijke reis gemaakt!!
    Klinkt echt geweldig meid, heb genoten van je verhalen!
    Goede reis!!

12. Wat zijn die dagen om gevlogen.
    Jammer dat het er al weer op zit.
    Alvast een goede reis naar huis.

13. Heerlijke dagen weer, en ineens is de tijd alweer voorbij !! Je gaat zo alweer de lucht in, een hele fijne vlucht !

14. Wat een een leuk verslag heb je geschreven en een heerlijke tijd om op terug te kijken.
    dank voor het meelezen. een heel goede terugreis.
    groet Christa

15. Dank jullie wel allemaal, voor het lezen, en voor de reacties.
    Vond het erg leuk om deze blog bij te houden.

Ben nu net thuis, doodmoe, vlucht was minder prettig als de heenreis. Dikke man van 200 kg naast me, en vliegtuig zat vol...

Toch blij om weer thuis te zijn, en net even te kunnen knuffelen met mijn katjes, hoewel ik nog wel een week had willen blijven :-)